سه دسته از شرکتها نیاز به راهاندازی کلوب یا باشگاه مشتریان دارند.
دسته اول: آنهایی که در مشکلات ژرف و اساسی عرضه و فروش محصول یا خدمات غوطهور شده و چارهای جز تحول در پروسههای فروش، بازاریابی و تبلیغات ندارند.
دسته دوم: آن دسته از شرکتها که هنوز مشکلی در عرضه محصولات ندارند ولی مدیریت آیندهنگر داشته و جهت مقابله با تهدیدات آتی از جمله رقبای تازه، دگرگونی در رفتار خرید، قوانین و مقررات، نیاز مشتریان، محیط اقتصادی، تکنولوژیهای جدید و . . . این نیازهای جدید بازاریابی و تبلیغات را درک کردهاند.
دسته سوم: شرکتهایی که در وضعیت عالی قرار دارند و در حال و آینده خود مشکلی را نمیبینند ولی مدیریت به دنبال کشف فرصتهای تازه و نو جهت پیشی گرفتن از رقبا و افزایش سهم بازار میباشد.
برگرفته از کتاب کلوب مشتریان ( نخستین کتاب با موضوع کلوب یا باشگاه مشتریان در ایران )
نویسنده: محمد ناگهی
- ۹۶/۰۶/۰۷